DOELSTELLING

Stichting The Meeting Place stelt zich ten doel: het verbeteren van de voedingstoestand, de gezondheid, de levensomstandigheden en het geestelijk welzijn van de medemens in diverse ontwikkelingslanden.

ACTUELE ACTIVITEITEN

Om de doelstelling te bereiken wordt geld overgemaakt aan betrouwbare contactpersonen, met name op de Filipijnen, die het geld in overleg met het stichtingsbestuur besteden voor de beoogde doelgroepen.

Behalve geld voor kleding, voedsel, medicijnen, deelname aan onderwijs, schoolspullen, enzovoort, worden ook hulpgoederen gestuurd vanuit Nederland. De goederen worden een of tweemaal per jaar in grote dozen (balikbayan boxes) verstuurd naar de Filipijnen. De goederen die worden gestuurd zijn in hoofdzaak verkregen uit giften door particulieren.

Incidenteel wordt geld overgemaakt aan mensen in ontwikkelingslanden die in onmiddellijke nood verkeren, waardoor zij bijvoorbeeld schulden hebben gekregen. Dit gebeurt echter alleen indien de bestuurleden van The Meeting Place de ontvangers van de hulp persoonlijk kennen en overtuigd zijn van hun betrouwbaarheid.

De gelden worden met name besteed in Bantay, Filipijnen. In Bantay ging het om hulp aan kinderen in de sloppenwijk Boquig. De contactpersonen daar is Theody Pimentel. Haar man, Art, in de loop van 2016 overleden. Zijn autobiografisch boekje vertelt naast zijn eigen geschiedenis ook het ontstaan van het kinderwerk in en om Bantay. Daarnaast is enkele keren geld overgemaakt naar een gezin in Kenya dat in grote financiële nood verkeert.

Sinds 2020 worden enkele armen in het dorp Macarang op de Filippijnen geholpen met het opzetten van een klein bedrijf, zoals een sari sari store, en een kleine moestijn.

Klik hier voor een financieel overzicht van 2021.